Czy to koniec ery scandi? Nowe trendy w designie

16 Sty 2018design, lifestyle

scrollowanie Instagrama od dłuższego już czasu przypomina przechadzanie się po minimalistycznych wnętrzach przepełnionych hygge, wybieranie surowych dodatków do przestrzeni biurowej i zaglądanie do neutralnej, klasycznej szafy złożonej z beży, brązów i szarości. Z jednej strony jasne, oszczędnie skomponowane kadry zachwycają nas szczególną estetyką, bliską naturze i kolorom ziemi. Ale z drugiej – przestajemy odróżniać kompozycje, a przedstawiany na nich świat zdaje nam się być wyidealizowany i nieprawdziwy. Dlatego rok 2018 wieści koniec ery wszechobecnego stylu skandynawskiego. Nadchodzą nowe trendy w designie.

i co Ty na to, Dziewczyno?

modowy color POP

Choć nie jestem szczególnie fashionistką, lubię fajne ubrania, która dodają mi energii i sprawiają, że czuję się jak w drugiej skórze. Z przyjemnością przeglądam profile blogerek modowych i od czasu do czasu zerkam na nadchodzące trendy. Pozornie moda i grafika to dwa różne światy, ale wiele graficznych trendów znajduje odzwierciedlenie w projektach topowych projektantów i odwrotnie. Nadchodzący koniec ery scandi zobaczyłam po raz pierwszy właśnie w modowych nowinkach. Kanarkowo-żółta sukienka w połączeniu z kobaltowym płaszczem i fioletowymi szpilkami to prawdziwa, kolorystyczna rewolucja w wykonaniu Macademian Girl (u której znajdziesz także inny, świetny przykład color blockingu)! Projektanci zachęcają do tego, by w nadchodzącym sezonie odważnie łączyć mocne kolory i kreatywnie podchodzić do codziennego stroju, traktując go jak dzieło sztuki.

source: Pinterest

kreatywność i magia

Instytut Pantone zdaje się podzielać to podejście: w tym roku kolorem przewodnim został nasycony fiolet, Ultra Violet, będący symbolem wyobraźni i kreatywności. Ten mocny kolor przywodzi na myśl także bogactwo i pierwiastek magiczny. Wszystko to wpisuje się w zachętę do odważnego kreowania wizerunku i sięgania po wyraziste środki graficzne, w tym także wracające do łask w zupełnie nowej odsłonie gradienty.
Zerknij na logo Instagrama: czy widzisz przenikające się odcienie różu, czerwieni, fioletu, pomarańczu i żółci? Barwy łączą się ze sobą w harmonijny, wyważony sposób. Przykłady równie mocnych, a jednocześnie dobrze zbalansowanych gradientów gotowych do użycia znajdziesz tutaj.

mocne kroje i kaligrafia

Intensywne, żywe kolory, to nie jedyny trend, który oddali nas od skandynawskiego klimatu. Równie odważna co kolor, stanie się typografia. Szeryfowe, ciężkie kroje pisma powrócą do internetu w rozmiarach XXL. Zobaczymy także rozkwit fontów retro o zdecydowanym charakterze. Przykłady typograficznych nowości, które są w zasięgu Twojej ręki, znajdziesz u MyPinkPlum. Prawdziwym hitem będzie jednak odręczne liternictwo, wkraczające na obszar fotografii i ilustracji. Jeżeli masz ochotę, zajrzyj do Zenji, u której znajdziesz zeszyt do kaligraficznych ćwiczeń. To może być Twój początek z odręczną typografią, która posłuży Ci później także w Twoim biznesie. Na marginesie, Instagram Zenji to z kolei świetny przykład łączenia intensywnych kolorów, zajrzyj koniecznie i tutaj.
Minimalizm i prostota, które dotychczas panowały w graficznym świecie, były doskonałym polem do stworzenia pierwszego wizerunku Twojej marki. Jeżeli jednak ten etap masz już za sobą i bliżej Ci do energetycznej, przebojowej kobiety sukcesu, niż do ascetycznej minimalistki, nowy, graficzny klimat jest właśnie dla Ciebie.
Kolor POP ∙ WIZERUNEK ASI
Zanim jednak dokonasz rewolucyjnych zmian, zastanów się, w jaki sposób nowe tendencje pomogą Ci dotrzeć do Twojego klienta idealnego? Świetnym przykładem jest tutaj Joanna Baranowska, coach mam na własnych zasadach. Jej pełen frajdy wizerunek nawiązuje dialog z kobietami, które czują się przytłoczone macierzyństwem i szukają sposobu na pogodzenie roli mamy i właścicielki biznesu. Poprzez energetyczne barwy i niezwykle autentyczne zdjęcia, Asia komunikuje siłę, pozytywną dyscyplinę i radość, płynącą z poczucia życiowej równowagi, czyli wartości, o które zabiegają jej odbiorcy. Cała heca polega na tym, że… wizerunek Asi powstał w czasach rozkwitu scandi, kiedy neutralne, surowe zdjęcia zaczynały mnożyć się na Instagramowym feedzie. To prawidłowe określenie wymarzonej klientki pomogło Asi stworzyć markę, która choć przeszła przez ręce różnych grafików, zachowała spójność i realny, biznesowy cel.

fotografie Asi: Studio Miłość

nie masz pewności, czy nowe trendy w grafice są dla Ciebie? Umów się z nami na konsultację online, a spojrzymy wspólnie strategicznym okiem na Twoją markę.

XOXO

Karla

 

PS. Więcej o nowych trendach przeczytasz na stronie F5Design.

przeczytaj podobne artykuły

jak pozować do zdjęć

jak pozować do zdjęć, czyli 6 patentów do wypróbowania przy okazji Twojej sesji

Samo hasło „sesja zdjęciowa” wywołuje u ciebie palpitacje serca? Nie musisz być profesjonalną modelką, by dobrze czuć się przed obiektywem. Na szczęście, tego jak pozować do zdjęć można się nauczyć.

co to jest hosting i domena

Co to jest hosting i co to jest domena

Jeśli przymierzasz się do stworzenia strony internetowej, na pewno obiły Ci się o uszy te dwa terminy: hosting (lub serwer) i domena. Na Twojej twarzy maluje się lekki strach: „Co to jest hosting?” – myślisz – „i co to jest domena?!” Na szczęście nie taki diabeł straszny.

wizerunek firmy

Kreowanie wizerunku, czyli zima jako wizualny styl Twojej marki

Zima to jeden z czterech stylów wizualnych wywodzących się od pór roku. To część filozofii, która pozwala na świadome i skuteczne kreowanie wizerunku firmy za pomocą palety kolorów, fontów, wzorów i zdjęć. Dowiedz się, czym charakteryzuje się oprawa graficzna osobowości zimowej!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

12 + five =